Om Brf Karlavagnen

Fastigheten & föreningen

Bostadsrättsföreningen Karlavagnen registrerades 21 mars 2000. Köpet av fastigheten genomfördes i juni 2002 och föreningens nuvarande stadgar reviderades i augusti 2023 hos Bolagsverket. Brf Karlavagnen är en äkta förening.

Föreningens juridiska namn
Bostadsrättsföreningen Karlavagnen 34

Adress till föreningen
Brf Karlavagnen 34: Upplandsgatan 34, 113 28 Stockholm. Hitta till oss, klicka här

Faktureringsadress
Brf Karlavagnen 34
c/o Allabrf
Mailbox 2452
111 75 Stockholm

Skicka fakturan via e-post till faktura@karlavagnen34.se Notera att fakturadokumentet (PDF:en) måste ha rätt fakturaadress angiven enligt ovan.

Lägenheterna
Det finns totalt 41 lägenheter varav 38 upplåts med bostadsrätt och 3 lägenheter som hyresrätter. Storleken på lägenheterna varierar mellan 43kvm till 116kvm.

Hyreslokaler
Inom fastigheten finns 2 lokaler som upplåts med hyresrätt till affärsverksamhet. Dessutom finns en lokal i källarplanet som upplåts till Flippin burger.

Ekonomisk Förening. Föreningen är klassad som äkta.

Organisationsnummer

Fastighetsbeteckning
kv Karlavagnen 2, Stockholms kommun

Gemensamma utrymmen
I föreningen finns en tvättstuga, ett cykelrum, och ett hobbyrum

Utemiljö
En trevlig innergård  med möbler samt planteringar

Värme, vatten och el
Fastigheten värms med fjärrvärme som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Varje lägenhet har en egen elmätare.

Tv och bredband
Vi har Com Hem som leverantör av kabel-tv. Grundutbudet ingår i avgiften. Bredband levereras av Stockholms Stadssnät.

Garage
Föreningen har ett garage i källarplan. Se mer under garage på hemsidan.